Følgende vilkår vil gjelde for dine kjøp ved denne websiden - www.wooe.no. Vilkårene ligger til grunn for en avtale mellom deg som bestiller fra vår webside (heretter kalt "kjøper") og Wooe Of Norway by Inger-Lise Dalby, Org.nr 997 149 440, Alexander Kiellands veg 12c, 6413 Molde (heretter kalt "selger").
Ved å utføre kjøp fra denne websiden forplikter du deg til følgende vilkår. Vi ber deg derfor om å lese disse.
Garanti og reklamasjon
Både klokkene og armbåndene har 2 års garanti som er i henhold til norsk lov. Om noe er galt må du melde fra til oss så snart feilen er oppdaget. Send oss en mail til [email protected] som beskriver feilen, legg gjerne ved bilde om det er av betydning. Dette før du sender inn varen.
Vi håndterer dette fortløpende og ved innsending av varen må kopi av ordre ligge ved.
På armbåndene gjelder følgende garanti:
2 års garanti fra kjøpsdato - Denne garantien dekker fabrikasjonsfeil eller mangler, og ikke normal slitasje.
På klokkene gjelder følgende garanti:
2 års garanti fra kjøpsdato
- på “innmat” av klokken
- løse detaljer på urskiven (forutsatt at det ikke er synlig slagskade på klokken)
Etter 6 måneder dekkes ikke
- slitasje på rem/lenke
- batteri
Legg merke til at følgende aldri dekkes av garanti
- skade på krone
- knust/ripet glass
- fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM, 100 M eller mer).
- fuktskader hvor funktionsknapper er anvendt under vann.
- skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
- dersom batteri er byttet hos urmaker uten trykktest (krav om kvittering) dekkes ikke vannskader på 10 ATM + heller.
- skader forårsaket av inngrep av ikke-kvalifisert reparatør.
- skade på rem/lenke/urkasse dekkes aldri av garanti.
Mangler
Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget varsle selger skriftlig om dette. Send da en mail til [email protected] som beskriver mangelen, legg gjerne ved bilder.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen kreve mangelen rettet eller tilsvarende ny vare. Finnes ikke tilsvarende vare på lager kan kunden kreve prisavslag eller heve kjøpet.
Selger kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller pålegger selgeren urimelige kostnader.
Konfliktløsing
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. (refererer til side https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett) Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.